Johnny Depp -foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Johnny Depp -foorumi
 
PääsivuPääsivu  HakuHaku  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Matkustaminen

Siirry alas 
4 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Lostdreamz
Seniori
Seniori
Lostdreamz


Viestien lukumäärä : 218
Join date : 13.05.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTi Kesä 02, 2009 1:42 pm

Eli tänne kaikki matkailuun ja matkusteluun liittyvät.
Onko millaisia kokemuksia, missä maissa olet käynyt ja missä haluaisit käydä?

Ite oon vaan käyny kerran Virossa ja monta monta kertaa Ruotsissa =)
Haluisin päästä Aasiaan ja Väli- ja latinalaiseen-Amerikkaan <3
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTi Kesä 02, 2009 10:44 pm

Minä kävin 2004 kielikurssilla Englannissa, samalla reissulla käytiin myös Pariisissa.. Sit oon käynyt Virossa ja Ruotsissa joskus suht nuorena. Kaverin kanssa käytiin 2007 kesällä viikko Wienissä, oli elämäni paras reissu Smile

Haluan käydä Saksassa, Berliinissä ainakin aluksi, sit joskus muuallakin.. Puolassa haluaisin käydä Auschwitzin keskitysleirillä, sit eri pääkaupunkeja Euroopasta, ja kai sitä joskus olisi ihana päästä myös kauemmaksi, kuten Kanadaan, Australiaan, Uuteen-Seelantiin, USAan jne.. Vielä kun aikaa ja ennen kaikkea rahaa riittäisi Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
mammu
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
mammu


Viestien lukumäärä : 302
Join date : 22.02.2008

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Kesä 03, 2009 11:47 am

Aika vähän olen matkustellut, lähinnä aika paljon kierrelty Suomessa, mutta Ruotsissa olen käynyt ainakin kuusi kertaa ja siihen se on jäänytkin. Haluaisin päästä Ranskaan, Italiassa olisi mukava käydä moikkaamassa tuttuja (jotka ovat siis italialaisia) ja New Yorkiin lähtisin myös mielelläni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Kesä 03, 2009 9:51 pm

Ainiin, Pariisiin haluaisin uudestaan, ei oltu kuin pari päivää Ranskassa sillä reissulla, ja yksi päivä meni oikeastaan kokonaan Disney Worldissä, olisi ihana päästä vaikka viikoksi Pariisiin kattelemaan nähtävyyksiä oikein kunnolla, ja käydä Pariisin ulkopuolellakin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyLa Kesä 27, 2009 5:34 pm

Oih, rakastan matkailua vaikken olekaan vielä ollut kovin monessa paikassa. Ensimmäisen kerran kävin ulkomailla reilu kolme vuotta sitten, kun menimme luokkamme kanssa käymään Tukholmassa. Samana kesänä käytiin myös ihan perheen kanssa Ruotsissa, ajettiin Haaparannasta melkein-Tukholmaan (en muista paikan nimeä) ja sieltä sitten lautalla Suomeen.

Pari vuotta sitten kävin Pariisissa meidän ranskan kielen ryhmän kanssa. Siellä oli todella kivaa Smile. Pariisi tuntui tuon kerran jälkeen aivan mahtavalta paikalta, mutta toisen kerran jälkeen se tuntui jotenkin.. tylsältä.

Ja Englannissa kävin viime kesänä mun kaverin kanssa. Oltiin kesälukiossa Oxfordissa, ja totta kai me käytiin myös Lontoossa Smile. Mutta täytyy sanoa että Oxford oli tosi kiva paikka. Voisin käydä siellä uudestaankin.

Tänä keväänä kävin sitten interreilaamassa yhden toisen kaverin kanssa. Mentiin Ruosin läpi Kööpenhaminaan, sieltä matka jatkui Berliiniin, Amsterdamiin, Müncheniin, Pariisiin, Toulouseen, Barcelonaan, Marseilleen, Nizzaan, Milanoon, Venetsiaan, Roomaan ja lopulta Ateenaan. Lennettiin sitten kotiin. Tuo oli kyllä kaikista parasta mitä oon tehnyt Smile. Aivan huisi matka.

Ja onhan sitä vielä vaikka ja mitä paikkoja missä haluaisin käydä Very Happy. Kanada, USA, Uusi-Seelanti, Australia, Etelä-Afrikka... Se vain että ei tahdo olla rahaa. Mutta oon kuitenkin päättänyt, että lähden jossain vaiheessa koulusta vaihtoon jonnekin toiseen maahan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Heinä 01, 2009 2:22 pm

Tuolla vaihtoon lähdöllä pääseekin tutustumaan johonkin maahan ja kaupunkiin oikein kunnolla, näkee vähän pintaakin syvemmälle Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
mammu
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
mammu


Viestien lukumäärä : 302
Join date : 22.02.2008

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Heinä 01, 2009 9:42 pm

Tekisi mieli lähteä Helsinkiin muutamaksi yöksi pelkästään shoppailujen merkeissä Smile Ja olisi muutenkin mukava nähdä enemmän tätä kaupunkia, kun ei ole koskaan ehtinyt kun aina ollaan menty suoraan laivalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Heinä 01, 2009 9:55 pm

Me suunniteltiin kaverin kanssa joskus kans tollasta shoppailumatkaa Helsinkiin, mut eipä ole saatu vielä aikaiseksi Smile Itsekin on Helsingissä tullut käytyä lähinnä läpikulkumatkalla, eikä ole varsinaisesti päässyt kaupunkiin tutustumaan. Pitää joskus kyllä lähteä kattelemaan sinne suunnalle Smile Turkuun haluaisin kanssa käymään, joskus pienenä oon käynyt mut haluisin nyt vähän vanhempanakin käydä kattomassa..
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTo Heinä 02, 2009 5:21 pm

Mäkään en ole oikein kunnolla käynyt Helsingissä. Läpi on kulettu mutta ei muuten... Kyllä mä joskus pienenä tosin kävin serkun kanssa Linnanmäellä Very Happy.

Joo, vaihtoon lähtemisellä kyllä näkee vähän sitä toistakin kulttuuria pintaa syvemmältä. Mua on nyt ruvennut kauheasti houkuttelemaan Lionsin kesävaihto Very Happy. Ajattelin että jos en nyt mihinkään kouluun pääse voisin ensi kesänä ehkä lähteä sen kautta jonnekin... Jos vain rahat riittää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTo Heinä 02, 2009 11:22 pm

Millanen tuo Lionsin kesävaihto on? Opiskellaanko siellä, ollaanko töissä vai mitä? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Heinä 03, 2009 8:32 am

Siellä vain lomaillaan. Asutaan jossain isäntäperheessä ja eletään tavallaan perheen jäsenenä. Se kestää suunnilleen 3-6 viikkoa, riippuu kohdemaasta. Monissa paikoissa on vielä jonkinlainen leiri, johon meno on yleensä vapaaehtoista. En sitten tiedä tarkkaan noista leireistä että mitä kaikkea siellä tehdään... Netistä oon kyllä lukenut että joskus leiriläiset on matkustellut ympäri maata ja tutustuneet nähtävyyksiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Heinä 03, 2009 3:04 pm

Ahaa, eli vähän niinkuin kielikurssilla, mut ei ole sitä kielen opiskelua.. Kuulostaa hauskalta Smile Saattaa tuolla kyllä vähän hintaakin olla, teet töitä sit koko talven jos ei jostain syystä koulupaikkaa tule Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Heinä 03, 2009 5:20 pm

Joo, melkein kuin kielikurssi Smile. Ja itse asiassa tuo ei ole edes kovin kallista. Lionseilta on mahdollisuus saada siihen vähän apurahaakin. Mutta jos ajattelee että esimerkiksi kuusi viikkoa Yhdysvalloissa tai Kanadassa maksaisi noin 1200 euroa niin aika edullista se (mun mielestä) on. Kielikurssi tulisi vähintään kaksi kertaa kalliimmaksi. Harmi vain että Uusi-Seelanti ja Australia on niitä kalleimpia... Mutta jos saisi isältä vähän avustusta kun en kuitenkaan lähde sen mukana talvella golfaamaan Very Happy. Nojoo, pitää oikeasti vielä miettiä.

Tai jos ei muuten niin meen sitten johonkin Euroopan maahan, siinäkään ei tarvitsisi maksaa kuin lennot...
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyLa Heinä 04, 2009 12:04 am

No ei tuo 1200 paha ole, jos saa olla noinkin kauan Usassa tai Kanadassa, ei tuolla summalla selviäisi jos hotellissa nukkuisi ja olisi ihan omatoimisella reissulla. Kuulostaa tosi hyvältä mahdollisuudelta Smile ja vaikka ei onnistuisi tuonne Atlantin toiselle puolelle, niin Euroopassakin on tosi paljon maita joissa ois varmasti tosi mahtavaa olla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTo Heinä 09, 2009 8:23 pm

No ei kyllä hotellissa tai missään selviäisi noin halvalla ainakaan Amerikassa kun pelkät lennotkin maksaa melkein tuon verran Very Happy.

Iih, kauhea matkakuume.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTo Heinä 09, 2009 9:54 pm

Ootko muuten harkinnut au pairin hommaa? Pääsisi siinäkin ulkomaille, varsinkin jos välivuosi tulee Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyTi Heinä 14, 2009 8:02 am

Onhan sekin käynyt mielessä, mutta siinä on vain se että mulla ei oikein ole kokemusta lasten hoidosta, ja järjestöjen kautta mentäessä vaadittaisiin kaiken maailman todistuksia lastenhoidosta. Yksityisesti (siis ilman järjestöä) en oikein uskaltaisi lähteä kun ei sitten ollenkaan tiedä millainen se perhe loppujen lopuksi on. Vaikka eihän se järjestökään aina takaa hyvää perhettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyKe Heinä 15, 2009 12:18 am

Niin joo, unohdin ihan että siinä pitäisi olla kokemustakin.. Kaveri oli joskus vuosi pari sitten au pairina Englannissa, vissiin sit omatoimisesti järjestänyt homman, kun ei silläkään mitään suosituksia tai todistuksia ollut. Jonnekin sivustolle se rekisteröityi, ja siellä oli myös perheitä jotka haki au pairia. Siellä sit pystyi hakemaan paikkaa perheeltä, ja juttelemaan jo etukäteen Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Elo 14, 2009 2:37 pm

Joo no täytyy tunnustaa että kyllä mullakin on ollut ilmoitus parilla au pair-sivustolla Very Happy. Vastauksiakin tuli melko monta, mutta lopulta päätin että en viitsi ilman järjestöä lähteä. Ei sitä kuitenkaan tiedä millainen se perhe on, netissä ne saattaa sanoa mitä vain mutta todellisuudessa asia saattaakin olla päin vastoin. En halua ottaa mitään sellaisia riskejä Very Happy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Elo 14, 2009 11:43 pm

Niin no totta, tosin luulisi että kun on lapsista kyse, ihmiset olisivat rehellisiä.. Mutta niinpä sitä luulisi monesta muustakin asiasta, ja aina löytyy epärehellisiä henkilöitä. Ja onhan se aika paha, jos perhe ei olekaan mitä kerrottiin ja olet yksin vieraassa maassa. No mut nyt alat hoitaa kaikkia siskon kummin kaimojen lapsia ja hankit kokemusta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyLa Elo 15, 2009 9:08 am

Joo, hehe Very Happy. No mutta on mulla ollut mielessä että voisin mennä MLL:n lastenhoitokurssille jos se järjestää niitä syksyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptySu Elo 16, 2009 9:45 pm

Jepjep, siinähän sitä kokemusta tulisi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Syys 18, 2009 4:40 pm

Enpä ole saanut aikaiseksi kysellä tuosta lastenhoitokurssista Very Happy. Enkä kyllä monesta muustakaan asiasta. Mutta meidän oppilaitos tekee opintomatkoja ulkomaille, niin olen sitten tässä nyt miettinyt että lähdenkö Oxfordiin vai Glasgowiin. Nyt oon taipunut hieman Glasgowin puoleen vaikka sinne tehtävä matka kestääkin vain viisi päivää (Oxfordin matka kolme-neljä viikkoa).
Takaisin alkuun Siirry alas
Alyssa
Admin
Admin
Alyssa


Viestien lukumäärä : 528
Join date : 10.01.2008
Ikä : 37

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Syys 18, 2009 9:11 pm

Vautsi, vähän siistiä ihan sama kumpaan menet! Smile Mikäs se tällä hetkellä Glasgowiin vetää enemmän kuin Oxfordiin?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://johnnyd.palstani.com
Holly
Harjoittelija
Harjoittelija



Viestien lukumäärä : 27
Join date : 27.06.2009

Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen EmptyPe Syys 18, 2009 9:14 pm

Oon käynyt Oxfordissa ja olisi kiva nähdä vähän eri paikkoja. Sitä paitsi Oxfordiin on vaikeampi päästä enkä tiedä, onko mulla kuitenkaan tarpeeksi motivaatiota sinne...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Matkustaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Matkustaminen   Matkustaminen Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Matkustaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Johnny Depp -foorumi :: Yleinen :: Yleinen keskustelu-
Siirry: